به یاد (تارنمای بهبود یادگیری)

به یاد (تارنمای بهبود یادگیری)

"در دل من چیزی است ،
مثل یک بیشه ی نور ،
مثل خواب دم صبح
و چنان بی تابم ، که دلم می خواهد
بدوم تا ته دشت ، بروم تا سر کوه .
دورها آوایی است ، که مرا می خواند ."
سهراب سپهری

تارنمای "به یاد" در آبان ماه سال 97 به پشتوانه 5 سال فعالیت در فضای مجازی، با محوریت پرداختن به مقطع دبستان و بهبود آموزش و یادگیری آغاز به کار کرد.

behyad.blog.ir

بایگانی
  • ۱
  • ۰

با سلام و صبح بخیر به همراهان همیشگی و عزیز 

در این پست آخرین کتاب از سری کتاب های دکتر مصطفی تبریزی تحت عنوان درمان اختلالات دیکته نویسی تقدیم حضورتون میشه.امیدوارم مورد رضایت شما واقع بشه و از نظرات ارزشمند خود ما را بهره مند کنید.

قسمتی از متن کتاب

بسیاری از دانش آموزان عادی مشغول به تحصیل در دوره ی ابتدایی وجود دارند که در املای فارسی یا همان دیکته خودمان، مشکل یا نقاط ضعفی دارند که ممکن است اصطلاحا دچار اختلال یادگیری دیکته شده باشند، اختلالهایی از این دست، در کودکان بیشتر مشاهده شده است و در مقاطع مختلف تحصیلی بخصوص در ابتدایی قابل مشاهده و زیاد است. از این رو ضروری است با تکنیک های لازم و تخصصی، آن ها را شناسایی کرده واختلال آن ها را تشخیص و ارزیابی نموده و بعد درمان آن اختلال شروع می شود .
معلمین محترم مقاطع ابتدایی برای دانش آموزانی که در دیکته نمره ی کمتر می گیرند، برخوردهای متفاوتی که معمولاً منجر به افت تحصیلی ، کاهش اعتماد به نفس و ترساندن کودک از درس املا می شود را انجام و تکرار می کنند. مواردی از این برخوردها وعکس العمل ها که در کتاب درمان دیکته ی دکتر تبریزی هم به آن اشاره شده است عبارتند از:

1-     سرزنش و تحقیر کودک در حضور هم کلاسی هایش

2-     نصیحت کردن بیش ازحدکودک.

3-     تکالیف زیادی به دانش آموزان.

4-     از روی غلط ها چند بار بنویس.

5-     با غلط ها جمله بساز.

6-     و بسیاری روش های نادرست دیگر…..

برخی معلمان محترم درپایان دیکته، نمره هایی به دانش آموزان می دهندکه کودک از شکل آن نمرات وحشت کرده وکابوسی بر کودک حاکم می شود. مثلاً نمره صفریا یک رابه دانش آموزمی دهند در حالی که از دیکته ی ۱۰۰کلمه ای او فقط ۲۰ کلمه را اشتباه نوشته است و ۸۰ کلمه راصحیح نوشته است پس نمره ی دانش آموز با توجه به تحلیل فوق ۱۶می شود.یا در پایان دیکته می نویسند غیر قابل تصحیح در حالی که کودک حداقل ۲۰ کلمه را درست نوشته است. و مواردی از این قبیل...

مولف در این کتاب ارزشمند، ابتدا به تشریح مشکلات و اختلالات دیکته نویسی پرداخته سپس به ارائه راهکارهایی همچون تقویت حافظه دیداری، پرورش دقت و سایر تکنیکها اشاره نموده است. مطالعه این کتاب به همه والدینی که فرزندانشان در درس دیکته مشکلاتی دارند، توصیه می شود.


30 صفحه از این کتاب را در ادامه دریافت نمایید.

  • ۹۷/۰۹/۲۷
  • مجید مهدی خانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی